onsdag 18 augusti 2010

Dagen innan...


Jag och mina tärnor!


Markus best man & marskalk fixar lunch på bröllopsdagen!

Dagen var nästan här! Dagen vi väntat på i ett helt år!

Imorgon skulle vi gifta oss... men det var mycket kvar att fixa. Som det så klart alltid är. Vi skulle lämna alla prylar på Hamnkrogen (där festen skulle hållas), hämta våra kläder, checka in på hotellet, öva i kyrkan och dessutom hade vi ju planerat in grillning med alla de närmaste på kvällen.

Under dagen var jag med mitt tjejgäng och Markus med killarna, det var riktigt roligt att bara mysa med tjejerna! Jag, syrran och Ina tog vår bil och for in till Helsingborg för att hämta min klänning. Som jag längtat efter att få se den igen och imorgon var det dags att äntligen få bära den!

Jag hade valt att köpa ett silvrigt sidenband till klänningen och byta ut det vita som tillhörde klänningen! Mamma fick hjälpa mig att byta ut det! Och snacka om att det gjorde hela klänningen!


Här byter mamma sidenbandet!

På förmiddagen fick jag riktigt ont i mitt bröst och jag blev lite lätt panikslagen. Jag kan lätt få det när jag har vart riktigt stressad och när astman krånglar lite. Det är så att hela lungan bara krampar så jag har svårt att andas. Det släppte efter några riktigt djupa andetag och sen kände jag det inte mer. Som tur var...

Väl hemma blev det lite lunch och så kom mamma, pappa och farmor förbi. Det var första gången farmor besökte oss här i Skåne. Det var trevligt att hon tittade förbi. Jag gjorde mig i ordning för att sedan åka en sväng till Hamnkrogen och lämna de sista sakerna. Sedan bar det av mot övning i kyrkan! Det kändes lite skoj att öva och jag blev alldeles nervös!



Efter övningen var det dags att åka på lite grillning och som tur var så ville det fina vädret hålla i sig! Hela helgen var Gud på vår sida och förgyllde festerna med sol! Tack! :D

Vi ville börja bröllopsfirandet med att samla alla våra närmaste samt tärnor och marskalkar till lite grillning i Vejby strand! Detta var otroligt trevligt och efter detta bar det iväg till Ängelholm där ljusfesten firades. Jag, min mamma och mina tärnor fick där se fyrverkerierna som lös upp himlen. Sedan myste jag och mina tärnor på hotellrummet med lite godis och bus!





Kram Anna <3

1 kommentar:

  1. Härligt, underbart att min son hittade en så go fru....

    SvaraRadera