fredag 20 augusti 2010

Timmarna innan vi blev äkta makar!

Nu sitter jag här en fredagskväll med ett glas vitt vin, jag hade nästan glömt hur gott det är att bara njuta av ett glas. Det har vart väldigt stressigt det senaste halvåret.

Ni skall nu få veta vad som hände timmarna innan vigseln.

Den 7 Augusti 2010 vaknade jag 06:50 av en konstig dröm, jag vaknade och trodde att hela bröllopet var över. Vi hade gift oss men att dagen hade gått alldeles för fort men när jag vände mig om låg min syster bredvid mig i sängen. :D
Hon sa att jag kunde sova lite till men hallå!!! Hur lätt var det???

Jag steg upp och gjorde mig iordning inför frukosten (hotellfrukost). Det viktigaste innan frukosten fick jag också gjort! Jag kollade vädret. Jag var stamkund på danska, norska och svenska vädret. Det hade inte sett alls bra ut i veckan. Och dagen till ära så lovade de regn under kvällen och hela natten lång! Det duger tänkte jag, så länge vi kommer ut ur kyrkan och kan fotas ute.

Under frukosten plingade min syster i sitt glas och ställde sig upp och pratade inför fullsatta frukostbord. Hon redogjorde för alla att jag skulle gifta mig och alla hurrade. (skojsigt) Dessutom fick jag ett fint smycke av mina tärnor, ett halsband med en trollslända. Tack tjejer!

Efter frukosten var det raka vägen till min frisör, Anna Hellberg på salong Saxarna.
Hon gjorde min underbara brudfrisyr som blev underbart fin!




Jag fick champange och frukt så jag var bortskämd.

Det var ett späckat schema så direkt efter frisören var det tillbaka till hotellet för att sminka sig. Jag hade valt att sminka mig själv eftersom jag hade svårt att hitta någon som kunde fixa det! Så jag köpte en smink av bra kvalité och gjorde jobbet själv. :D

Under förmiddagen fick mina tärnor och min brudnäbb Alicia sina gåvor från brudparet. Tärnorna fick varsitt silverarmband med en berlock och brudnäbben fick ett par örhängen med Swarowski-stenar. Supersöta!

Sedan var det dags att klä sig och jag fick hjälp av 3 st för att klänningen skulle komma på.





Jag fick till och med hjälp att få på mig armband och örhängen, snacka om service. :D

Efter påklädning och sminkning var det dags för fotografering med min familj utanför hotellet. Det var riktigt roligt!




Sedan bar det av med bil till kyrkan, Gösta hämtade upp mig, min syster och Alicia. Det var en härlig åktur och många vinkade glatt till oss.

Klockan 15.00 var det dags för vår vigsel.
Klockan 14.53 steg jag ur bilen och bort mot kyrkan.

Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar