tisdag 24 augusti 2010

Vår vigsel 7 Augusti 2010

Tiden var inne...

Klockan var 14.58 och jag gick in i kyrkan. I vapenhuset väntade mina tärnor, min pappa och vår präst. Så fort jag tog steget in i kyrkan blev jag kissnödig! Undra varför, jag hade ju precis vart på toaletten! Jag berättade för prästen och hon skrattade bara till lite och sa till mig att jag snart kommer glömma av det!
Och hur det än var så kunde jag ju inte gå på toaletten själv, jag behövde minst 1-2 personer med mig!

Kyrkklockorna började ringa och direkt efter att de slutat öppnades dörrarna och då såg jag att kyrkan var fullsatt! Tänk att alla dessa människor kom till kyrkan för vår skull, jag blir otroligt varm i hjärtat av att veta det!
Vår kantor Titti började spela "Bröllopsdagen" av Åsa Jinder och då var det dags att stega in i kyrkan! Därefter minns jag inte speciellt mycket! Jag minns bara att jag kollade åt höger och sen vänster. Jag försökte le mot alla eller rättare sagt så var det svårt att inte le. :D






Markus mötte upp mig efter lite mer än halva vägen så det blev lite som kronprinsessans bröllop! Därefter gick vi vägen upp mot altaret tillsammans.

Under vigseln hade vi valt 2 psalmer vilka var "En vänlig grönskas" och "Den blomstertid nu kommer" fast med en annan text som heter " På bröllopsdagen ber vi". Under vigseln så hade vi dessutom en solist vid namn Lotta Lennartsson som sjöng Sonja Aldéns "Du är allt". Lotta Lennartsson sjöng dessutom på Zätas och Emma Anderssons bröllop! Något vi tycker är skojigt! ;)

Jag hade dessutom en överraskning till Markus där jag hade spelat in en av våra låtar på en singel! Han blev glatt överraskad och fällde några tårar.

Efter min sång till Markus började vigselakten och det gick ju precis om det skulle vilket menas med att jag blev Fru Alfredsson!




Som utgångsmusik hade vi Daniel Lemmas låt " If I use to loved you" vilket blev en succé då Markus tog ett par danssteg innan vi lämnade kyrkan, nu som man och hustru!

Lyckan, glädjen och det otroliga magin när vi gick ut ur kyrkan är något alla borde få uppleva! Den är total! :D

Utanför kyrkan fick vi kramar och gratulationer och dessutom användes såpbubblorna flitigt vilket gav en del fina foton.



Utanför kyrkan fotades vi lite och tog dessutom ett grymt gruppfoto med alla som var med. Riktigt roligt att ha! :D

Därefter var det dags att ta ett kliv in i den lilla bilen!

Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar