tisdag 4 oktober 2011

KANELBULLENS DAG

bull recept

Eftersom det är kanelbullens dag kommer här ett enkelt och snabbt recept. Tyckte bilden var lite rolig så jag lånade den från http://linneasskafferi.blogg.se/, kolla in där om ni har möjlighet.

Den 4 oktober 1999 började vi fira kanelbullens dag och detta var i samband med att Hembakningsrådet ville uppmärksamma bulltraditionen som vi har i Sverige. Datumet valdes också ut för att det samtidigt är internationella barndagen och tanken med detta var att den 4 oktober dessutom skulle bli omtankens dag!

Här hemma blir det tyvärr inga kanelbullar för min del då jag försöker hålla igen efter allt gott jag ätit under hela förra veckan i samband med min födelsedag. =)

kanelbullarbok

För er som älskar kanelbullar bör kolla in denna härliga bok som innehåller mängder med härliga recept. Finns på Åhléns för er som undrade! =)

Bullkramar på er ♥

1 kommentar:

  1. Det blev ingen kanelbulle här häller kram mormor

    SvaraRadera