torsdag 30 september 2010

Trafiknykterhetens dag!

Idag är det en viktig dag för Sverige! En dag som inte speciellt många känner till!

Det är en dag som handlar om något som är oerhört viktigt i vårt samhälle, där alla tar ställning för Trafiknykterhet!

Varje dag kör 16 000 personer onyktra i vårt Sverige! Var 5 minut möter du en rattfyllerist på vägarna i Sverige! Det är skrämmande siffror!



Jag har noll, och jag menar NOLL, tolerans mot att köra onykter!

Det är ett av de grövsta brotten en människa kan utföra och de som vet med sig att de kört onyktra på allmän väg bör ta sig en rejäl funderare.
De som kört onyktra på sin privata väg ute i skogen där det inte finns en kotte! Ni får skylla er själva om ni krockar!

Jag anser att det värsta är bristen på respekt och omtanke för andra människor!
En dag för 9 år sedan var Eric på väg till sin innebandyträning när en rattfull person körde ihjäl honom! Han blev 13 år! 13 år! Helt J-vla sjukt! Och enda anledningen är att en dum idiot satt sig bakom ratten påverkad!

Ca 100 personer dör varje år på grund av att en person kört rattfull.

Om DU kör dagen efter att du druckit kan det innebära att du kör rattfull även om du tror att du har full koll på läget! Att gå och lägga sig vid 4 på morgonen rejält berusad för att sedan köra hem vid 9 på morgonen är att köra rattfull!


Detta är en olycka där föraren var onykter. Innan han åkte i diket körde han på en 5-årig pojke!

Don´t Drink And Drive!!!

Kram Anna

1 kommentar:

  1. Håller med dig om detta osså, det är så att oskyldiga människor drabas av detta varje dag och jag fattar inte att man är så f-king dum i huvudet att man ta bil j-vlen och kör när man vet att det inte hör ihop... finns tyvärr många puckon i denna värden idag.... jag vet med mig att det finns folk som kör och jag säger det högt och en gång, du är f-n mig ett stort pucko som sätter dig i bilen och kör.... En dag är du själv som kommer lida för det du själv har orsakat !!!!! Då är det ingen som kommer tycka synd om dig, bara RÄTT åt dig... så tänk ordentilig med din hjärna för förhoppning har du väll några hjärnceller kvar där inne, om du inte supit bort alla vill säga!!!!

    (jag tänker på den som har kört en Svart cab v70 ute i Ängelholm, tro mig min magkännsla den är satrk och en dag så kommer du osså få sa mycket sota för vad du gjort... kankse inta av mig utan någon/något som står dig dyrt... bara du vänder ryggen till så kan det komma en kniv och du faller ner igen för så är det när man behandlar andra så!!!)

    Tänk först!!!!
    Handla sedan!!!

    SvaraRadera