söndag 18 september 2011

LÖRDAGENS MIDDAG MED GOTT VIN

IMG_0932

Gårdagens middag hemma hos oss… Längtar dock tills vi får vårt nya köksbord som kommer passa mycket bättre här i vårt kök. =)

IMG_0933

Dukning med tallrik Bistro & rödvinsglas från Åhléns, glas från Ittala Outlet, bordstablett från Ikea samt Marimekko servetter. Efter redan en avslutad flaska rödvin blev det servering av det vita vinet Gräsö och det röda vinet Chill Out. De passade perfekt till gårdagens mat.

IMG_0942

Baconinlindad kycklingfilé med ugnsrostade potatisbitar och gräddig ädelostsås. Jag provade faktiskt ädelost för första gången igår och gillade det. Det var ju inte det bästa jag ätit men det smakade inte alls illa. =)

Söndagens sista timmar har snart passerat och just i detta nu sitter jag och maken i soffan och glor på True Talant. Annelie har lämnat oss efter två mycket mysiga dagar med shopping, fika, god mat, lite vin och mycket ta igen snack. Tack för en underbar helg kära du! =)

Kände mig lite frusen så det fick bli en varm dusch och jag tog till och med på mig mina raggsockar som har stora hål i hälarna. Då såg jag tillfället att direkt skriva upp det på min inköpslista. Skall ju på höstmarknad nästa helg så då kanske jag hittar ett par.

Ni som undrar över min röst så var den totalt försvunnen i morses men tittade fram under dagens lunchtimmar. Inte alls roligt att viska fram allt man vill säga…men ja, maken har ju haft det lugnt i alla fall. hahahah…

Vad har ni hittat på i helgen?

Varma Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar