fredag 14 oktober 2011

NYTT LIV

IMG_1019

Titta in vad som hänt med vår orkidé! Den började knoppa som bara den och nu har två knoppar blommat ut. Vackert!

IMG_1018

Jag tror närmare bestämt att denna orkidé trivs i vårt sovrum. Ni som var med på vårt bröllop 7 augusti 2010 kan se att den silvriga pinnen med en boll på är från min brudbukett. Det var den bollen jag höll i och när buketten vissnade så knipsade jag av den. Lite roligt att ha kvar som minne. ♥

God morgon eller skall jag säga god förmiddag?

En del av er har säkert varit uppe sen tuppen gal och några andra kanske precis har vaknat. =)

Jag steg upp runt åtta-tiden och var riktigt yr och snurrande nästan runt i hela huset innan jag till slut satte mig ner och käkade frukost. Och sedan var yrseln borta…haha…tänk vad knepig kroppen kan vara ibland. =)

Ikväll kommer mina föräldrar hit vilket jag tycker skall bli riktigt roligt. Min pappa har ju ännu inte sett vårt hus så det skall bli skoj att visa honom hur vi bor och vad vi lägger våra pengar på. *skratt* Tror för övrigt inte att han kommer att misstycka.

Hoppas ni får en mysig dag i detta härliga höstväder som för övrigt startade på minusgrader här på västkusten.

Kramar / Anna

5 kommentarer:

  1. Vad kul! Det är så fint med orchider! En av mina favoritblommor. Ha en bra helg! Kramar

    SvaraRadera
  2. Återigen var jag tvungen att skicka 4 gånger innan kommentaren publicerades. Mycket mycket märkligt. Säkert därför ingen skriver på mina. Är tvungen att prova igenKram

    SvaraRadera
  3. Mycket knepigt! Måste kolla upp detta ju! =)

    SvaraRadera
  4. Men nu skickade jag bara en gång och det funkade direkt! hmmm.... Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Ja mitt 2:à inlägg gick på första försöket också! Provade på min egen blogg sen och funkade på en gång då med... Jätte märkligt!

    SvaraRadera