söndag 9 oktober 2011

RYGGBIFF MED STOLPEPÄRER

IMAG1652

Denna underbara middag fick jag och maken avnjuta under gårdagskvällen och vi hade en av de mysigaste helgerna på länge. Så efterlängtat att få bara vara vi. ♥

IMAG1654

Ryggbiff med hemmagjorda pommes eller stolpepärer som man säger på grov skånska. *skratt* Till detta gjorde vi en sås med vitt vin och en krispig sallad med en god vinägrett. Potatisen är bakpotatis som vi sedan drog igenom vår mandolin vilket resulterade i pommes, dessa fick sedan ligga i ugnen på bakplåtspapper med lite olivolja och kryddor. Supergott!

God förmiddag!

Alldeles strax skall jag köra maken till flygplatsen och sedan blir jag gräsänka i en vecka. Jag hatar att vara själv men som tur är kommer mina föräldrar ner till helgen vilket skall bli riktigt mysigt. =)

Denna söndag kommer förhoppningsvis att bjuda på ett litet mysigt besök av vårt käraste gudbarn med familj. I övrigt kommer jag nog inte lägga speciellt mycket tid på annat än att “sörja” att jag blivit gräsänka. *hahaha*

Nu får jag nog sminka mig lite så jag är riktigt snygg när jag lämnar maken på flyget. =)

Önskar er en toppendag!

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar