måndag 19 december 2011

FULLT ÖS INFÖR JULEN

IMAG0107

Måste bara visa er dagens fynd från Konst Smide inköpt på jobbet, alltså Åhléns. Ordinarie pris är 395 kr och jag har spanat in den varje dag sedan oktober då vi packade upp julen. Snål som jag är så har jag inte prioriterat det köpet och tur för mig då vi nu har 50% på alla el-ljusstakar. Efter min personalrabatt blev det ynka 152 kr. Lycka!

IMAG0109

Jag hade redan bestämt att den skulle få stå i sovrummet och så fort jag kom innanför dörren så flyttade jag på den andra och gjorde plats till min nya. =) Den “gamla”, som för övrigt också är ny denna julen får stå i tvättstugan och lysa ut mot gatan. =)

Nedräkningen har börjat och idag är det 5 dagar kvar till julafton!

Hemma hos oss är det som vanligt fullt ös men speciellt nu då jag efter mina otroligt långa arbetsdagar (åker hemifrån 6.40 och är hemma vid 18.15, lite synd om mig) skall förbereda allt inför julen. Vi skall ju på julfirande redan den 22 hos makens mormor och sedan skall vi fira jul hos mina föräldrar så det är mycket att fixa med innan.

Jag har precis slängt ihop världens snabbaste middag som blev nachoplate och sedan rullade jag ännu fler köttbullar till julaftons kväll.
Nu skall jag slå in resten av klapparna så att även den biten är färdig, vi saknar fortfarande 2 eller 3 st men jag tror närmare bestämt att mitt ♥ får fixa det. =)

Grattis till min kära svåger Mattias på födelsedagen, hoppas du blev nöjd med paketet?

Kram Kram ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar