torsdag 12 januari 2012

GODA GÄRNINGAR

IMAG0153

Lovas julklapp från farmor (min mamma) som har gjort en halsduk med Kitty. Gissa om lyckan var total!

IMAG0156

Är grymt imponerad av kära mammas hantverk…

IMAG0155

Jag kan ju i alla fall säga att hon tagit steget till att blir en “äkta” farmor! *skratt*

God Morgon!

Vilken dag jag bjöds på under gårdagen. Jag lämnade huset vid 6.40 och var inte hemma förrän vid 20.10 och då var det fortfarande en hel del kvar att göra. Jag gjorde i alla fall två goda gärningar och för att vara helt ärlig så känns det så otroligt bra, ända in i själen!

Goda Gärning 1:
Min kära kollega B som är gravid kände sig totalt jätteful och allmänt kass igår. Vad gjorde jag och Carola då? Jo, vi stack iväg och köpte lite blommor till B med ett kort i där det stod att hon ALLTID ÄR SKITSNYGG!
Vilket så klart är sant, hon blev jätteglad och så fort hon känner sig “ful” så kan hon läsa vårt kort! Du är grym B! =)

Goda Gärning 2:
På vägen hem från jobbet igår stannade jag till och köpte tidningen Faktum som är De Hemlösas Tidning! Han som sålde tidningen är hemlös och tjänar sina pengar på just tidningsförsäljningen där han får hälften av priset. Tänkte att han såg ut att behöva dom mer än mig. Så ja…när jag gick till tåget från jobbet så kände jag mig varm och glad ända in i själen.

Har du gjort någon god gärning?

Varma Kramar ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar