tisdag 3 augusti 2010

Dumma kund!

Idag hade jag en riktigt otrevlig kund!

Hon inledde konversationen med att fråga efter klänningar. Jag berättade snällt att vi hade flera olika modeller.

Jag började att visa henne en modell och tänkte att vi sedan kan ta det därifrån.

USCH! USCH! Skrek hon i hela butiken så andra kunder bara vände sig om.
Lite förvånat sa jag okej, sen har vi ju en sådan här modell. Samtidigt pekade jag på den jag hade på mig. (En riktigt söt modell med omlott och markerad midja.)

Damen tittade på mig med sina ögon, hon genomborrade mig nästan, sen sade hon argt och högt. "Jag är väl inte gravid heller"
Nej, svarade jag, det är inte jag heller!

Hon svarade riktigt otrevligt tillbaka "Nehe, men då skall du ju inte bära sådana kläder heller!

Jag blev riktigt ledsen. Jag har aldrig blivit behandlad så av någon kund. Kunder kan vara arga på butiken eller om man gjort något fel, men personangrepp är det första gången jag utsätts för.

Ville bara påminna om att vi alla bör tänka på hur vi agerar och beter oss mot varandra, även om vi inte känner varandra.

Ta hand om ER!

Stora Kramar Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar