tisdag 12 februari 2013

Storshopping till Myran ♥

IMG_8387

Gårdagens outfit är mammajeans från H&M och linne från Wera. Linnet är för övrigt riktigt snyggt i ryggen…svårt att förklara men som spets fast i virkat…:-) Försökte fånga det på bild igår men det gick mindre bra.

 

Just nu är jag så pass trött att jag borde ligga i sängen men som vanligt drar jag ut på tiden när jag vet med mig att jag är ledig dagen efter.
Även om jag som sagt är ledig så kommer jag & M tillbringa dagen tillsammans. Först skall vi till barnmorskan och sedan skall vi till Ullared för att shoppa loss till vår lilla myra. Kolla in vår listan här nedanför…

  • Bodys (omlott)
  • Byxor med fot
  • Strumpor
  • Tröjor
  • Pyjamas
  • Babygym
  • Mysiga filtar
  • Påslakan
  • Dra-på-lakan
  • Täcke & Kudde
  • Spjälskydd
  • Babyvakt
  • Snuttisar
  • Plastad frotté
  • Badbalja
  • Tvättlappar i frotté
  • Badcape
  • Skötbädd till skötbord
  • Lekmobil till vagn, skötbord & spjälsäng
  • Flaskställ
  • Nappflaskor
  • Flaskborste
  • Spegel till bilen (för att se myran i baksätet)

Detta är listan vi har just nu som dessutom är framtagen med en mycket god vän & 2-barnsmor. Vi har ju alla olika krav och detta känner vi är viktigast för just oss fastän lite osäkert. Allt är ju så pass nytt och vi vet ju inte vad man behöver! :-D

Det vi i alla fall har klart är:

  • Barnvagn
  • Bilbarnstol
  • Babysitter
  • Amningskudde
  • Babynest (som mamma skall sy)
  • Badhjälp (till badbaljan)

Kommer du på något mer som vi behöver så lägg in en kommentar!

Godnattkramar / Anna

3 kommentarer:

  1. Vi köpte baby vakt när vi var i Ullared, ganska billiga:) och sen så var ammnings-kupor billiga där!! Lär ju användas flitigt:) ha nu en riktigt härlig dag imorgon. Många kramar

    SvaraRadera
  2. Ha ha, såg nu att du redan hade det på listan<3 ti hi

    SvaraRadera
  3. Det blev en babyvakt här också och köpte ett paket amningskupor...kanske borde köpt fler, eller? Hur mycket går det åt? :-D
    Kram Kram

    SvaraRadera