onsdag 27 november 2013

Liggdel eller sittdel?

IMG_3276[1]

För ca 1 månad sedan provade vi att byta till sittdelen men det var inte riktigt dags än så jag bytte tillbaka till liggdelen. Här fångade jag i alla fall en lite suddig mobilbild. :-)

 

Jag har den senaste tiden fått många kommentarer på att jag
fortfarande har kvar liggdelen.
(Vill påpeka att ingen har varit otrevlig & att jag inte tagit illa upp;-))
För Viggo & för oss så har det funkat att ha liggdelen kvar, dels för att han oftast sover när han är i vagnen & sedan för att han inte har försökt att resa sig upp utan glatt legat & tittat i sin vagn. Sedan är ju liggdelen väldigt skyddad & bra så jag har velat ha den kvar för just det.

Jag har också hört att det är viktigt att barnen är stabila i ryggen (om du inte har en ergonomisk sittdel) men eftersom Viggo kan sitta längre & längre själv så visste jag att det börjar närma sig sittdel. :-)

Idag när jag var på jobbet pratade vi om liggdelen och jag sa:
-Nej, han är inte intresserad av att ta sig upp så vi har kvar den ett tag till.
Tror ni inte att han efter det har försökt att resa sig hela dagen…*skratt*
Så nu provar vi på sittdelen igen så får vi se vad Viggo säger. :-)

När bytte ni till sittdel?

Min lilla kille börjar i alla fall bli stor & även om det är fantastiskt att se hans utveckling så skrämmer det mig att tiden går så fort! ♥

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar