onsdag 10 april 2013

Välkommen vecka 32 ♥

IMG_8766

Igår hade jag på mig ett av mina favoritlinnen (från Ullared) och det stod nästan rakt ut. *ler* Varje vecka tar vi bilder vid denna väggen och första bilden tror jag togs i vecka 4. Skoj att se i efterhand! :-)

vecka 32 - 31 3

Magen i vecka 32 (31+3) och den har lyckats att växa till sig till 115 cm runt om. I vecka 21 var den 106 cm så visst händer här mycket! :-)

Barnet – Barnet är ca 40 cm och väger runt 1,7 kg. Inlagringen av underhudsfett fortsätter och barnet skall gå upp ca två kilo de resterande åtta veckorna. Det är starkare och kan ge ifrån sig rejäla kickar. Om barnet sparkar rakt på din urinblåsa kan du till och med kissa på dig. Hjärnan fortsätter att utvecklas och växa. Man vet att barnet vid den här tiden har aktivitet i hjärnan både när det är vaket och när det sover. På små pojkar börjar testiklarna nu att gå ner i pungen.

Mamman – Nu kommer den stora magens tid. Du behöver mer vila, mat & dryck för att orka och för att barnet skall kunna växa ordentligt. Din vikt ökar snabbare än någonsin nu.

Mina funderingar från veckan som varit – Funderingarna och tankarna är många men jag njuter allt vad jag har av denna förstagångs-graviditet. Jag älskar alla sparkar jag får och jag känner att vissa börjar bli riktigt hårda. :-)
Ibland får myran in sparkar så att det vattnas i ögonen av smärta men det känns samtidigt som ett friskhetstecken. *ler*
Jag har nu blivit sjukskriven 25% då jag fått lindrig foglossning, det är skönt för benen och ryggen att komma hem tidigare. Ångrar lite att jag inte sökte havandeskap utan trodde att jag skulle klara av att gå & stå som vanligt på jobbet. Men det blir tungt med en heltidstjänst och det har jag ju fått lära mig. :-) Vi börjar komma i fas här hemma med sådant vi vill ha klart vilket känns skönt. Lite småsaker kvar som att packa BB-väskan – kanske ska börja med den! :-D

Kramar / Anna & Myran ♥

4 kommentarer:

  1. Du är väldigt vacker & magen är så fin på dig :-)
    Längtar tills jag får gosa med Myran...
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack syster yster! Jag längatr också men njuter samtidigt fullt ut... vill inte längta för mycket så att känslan att bara njuta just nu försvinner...om du förstår vad jag menar! :-)
      Kramar

      Radera
  2. Så härligt att se hur magen växer!! Fint linne!❤ Kramar

    SvaraRadera