måndag 20 maj 2013

En omtänksam granne

IMG_0778[1]

Vår härliga granne sprang förbi oss idag med ett gäng tidningar från bl.a. mama. Hon hade träffat på maken på Ica som sagt att jag hade lite ont och hon var riktigt snabb på att titta förbi och ge mig lite uppmuntrande ord och något att läsa när jag snart går på min långledighet. Tack Johanna, så omtänksamt av dig! :-)

IMG_0780[1]

I den ena tidningen fanns det en artikel om just fotografering. Toppen då jag och maken tänkt ta lite fina bilder nu när magen blivit så stor. Tror dock vi bör göra det snarast så inte myran hinner komma ut.

God Kväll!

Är inne på min sista arbetsvecka på en väldigt lång tid och just eftersom kroppen inte riktigt vill som jag alltid vill så skall det faktiskt bli skönt även om det är lite vemodigt. Jag har just nu ett vikariat i Helsingborg där jag jobbat i över 1,5 år och tanken är att jag skall tillbaka till min ordinarie arbetsplats i Ängelholm efter min mammaledighet. Något som känns skönt (då jag jobbar närmre myran) men självklart också tråkigt eftersom jag lämnar alla härliga kollegor på Kullagatan.

Men först skall jag fokusera på att vara mamma och jag längtar. Jag vågar inte riktigt längta för mycket då jag vet att det är så speciellt att vara gravid för första gången. Det är som jag nämnt tidigare helt underbart med alla bök & sparkar.

Just nu gör kroppen som den vill och den är i och för sig smart nog att säga ifrån när det är tillräckligt. ;-) Jag har fått väldigt ont under ena bröstet inåt revbenen (har väl fått en rejäl kick) samt att foglossningen & ryggvärken har ökat. Men vad gör det när vår älskade trollunge gömmer sig där inne och snart är hos oss. ♥

Nej, nu väntar bingen inför min näst näst sista arbetsdag!

Kram på er / Anna

4 kommentarer:

  1. Åh, va bra att du hittade lite kul saker i tidningarna :) Hör av dig om du hinner läsa alla innan ert lilla knytt kommer, så får du nya :)

    Kram och sov gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack rara du! Jag hör av mig...men nu har jag ju i alla fall att göra under min lediga tid! :-)
      Kram Kram

      Radera