söndag 3 mars 2013

Ibland är det nog bara meningen

IMAG2949

Så här fint väder har vi idag, enda skillnaden är att snön och minusgraderna är borta och våren är på väg. :-) Denna bilden togs för några helger sedan från vägen intill vår.

Välkommen lediga dag!

Herregud vilken vecka detta har varit!!!! Fullbokad in i det sista och varenda minut har varit värdefull för att allt skall hinnas med. Det har varit möten, föräldragrupp, kalas, avtackning på jobb etc. Nu är det i alla fall en ledig dag innan den nya veckan tar fart…och då måste jag bara berätta vad som hände igår på jobbet!

Jag skulle gå lite tidigare för att hinna med ett tåg men precis när jag skulle gå kommer det en tjej och vill ha hjälp. Jag hjälper henne naturligtvis men fastnar med henne då vi klickade totalt och hon berättar om bl.a hennes förlossning (något jag har haft smått panik för). Med hennes ord blev jag såååå mycket lugnare och känner mig faktiskt riktigt peppad. Efter vårt samtal kommer det fram en annan tjej som jag tycker jag känner igen. Hon pekar på mig och säger att hon känner igen mig. “Det är du som är Anna”. Jag skrattar till och säger “och du är Nina”. Det blir en stor kram för det känns som att vi känner varandra vilket vi “nästan” gör. Hon är en av mina bloggläsare och jag är hennes. Är det inte häftigt?! En superhärlig tjej som jag tycks ha väldigt mycket gemensamt med. Ninas blogg hittar du HÄR! Hon hade dessutom med sig sin härliga vän Tabita – hennes blogg hittar ni HÄR!

Ibland är det bara meningen… Det var inte alls meningen att jag skulle gå tidigare vilket jag är grymt glad för. Detta gjorde helt klart min dag!!!! Tack tjejer! ♥

Nu blir det en härlig promenad för mig och myran.

Kram Kram / Anna

9 kommentarer:

  1. Så roligt att ses!!!:-) Hoppas du hade en skön eftermiddag trots att dina planer om att sluta tidigare gick i stöpet;-) hihi! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen roligt att ses, snacka om att jag blev förvånad! Ni gjorde min dag så det gjorde ingenting att jag inte fick gå tidigare! :-) Kramar

      Radera
  2. Hejsan Anna! Hittade din blogg genom Nina. Blev så glad när jag såg att vi ska ha barn samtidigt. Jag är beräknad till 8e juni :) hade varit kul om du ville kanske skriva lite med mig eller ngt :) har ingen i min närhet som är gravid, hade varit kul att lufta lite tankar :)

    Du når mig på Larsson.jmr@gmail.com

    Med vänlig hälsning, Josephine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Josephine!
      Vad roligt att du hittat in hos mig på bloggen!
      Jag skall försöka få iväg ett mail i veckan till dig, har ju som sagt fullt upp nu när maken fyller år!
      Kram Anna

      Radera
  3. Så gulligt av dig att nämna mig och länka vidare till min blogg. Läste att du varit lite nervös inför förlossningen och det är klart man är det men ville lugna dig ytterligare med att säga att det är det absolut häftigaste jag varit med om och känner mig faktiskt lite avis på andra runt omkring mig som snart ska föda för jag skulle så gärna vilja uppleva det igen. Försök förtränga alla panikkänslor (såklart lättare sagt än gjort) för det behöver inte alls vara så farligt som en del säger.
    Kul med en ny blogg att följa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du för tips och stöd!
      Jag känner mig mer lugn nu och nästan lite peppad över att det skall bli av så småningom. Hoppas känslan sitter kvar när det väl är dax bara. ;-)
      Roligt att du tittade in här hos mig och jag kan bara säga detsamma att jag också tycke det är skoj att få följa dig och din blogg. Om inte annat kanske vi syns på stan! :-)

      Kram Anna

      Radera
  4. Hej Anna!

    Vad roligt att jag kunde hjälpa dig. "Snart" är det dags igen för mig, längtar :-)

    1. Obeskrivligt fantastiskt att föda fram en livs levande varelse (som dessutom är din :-) ).
    2. Personalen är proffs och vet vad de gör (glöm inte bort att lyssna på din magkänsla dock och fråga gärna en gång för mycket).
    3. Andningen tar dig igenom allt, glöm inte det.
    4. Ladda med rätt mat(t.ex. pasta)och sömn (varva ner några veckor innan) för att ha tillräckligt med energi till förlossningen.


    Kram Maja "hon som stoppade dig från att gå hem tidigt"

    SvaraRadera
  5. Och se fram emot nåt heeeelt fantastiskt som kommer att "rock your world" glömde jag att skriva :-)

    Kram Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK MAJA!!!
      Som sagt, ibland är det bara meningen och jag är överlycklig över att jag inte hann gå hem utan hjälpte dig med att hitta tofflor! :-)
      Vad roligt att du tittade in här! Dessutom så skoj att du skall få en liten till! :-)

      Hoppas er resa blir fantsatisk och återigen TACK! Jag har gått från skraj till peppad!

      Kram på dig / Anna

      Radera