lördag 22 juni 2013

Midsommarafton 2013

IMG_1578[1]

IMG_1574[1]

Mina finaste på väg ner för att kolla majsången. Vi missade dock dansen runt den men just nu är det inte vi som bestämmer i vårt hushåll. ;-)

IMG_1586[1]

Här är familjen samlad hos goda vänner och älskade Viggo var superduktig hela kvällen. ♥ (Här har stackaren solen rakt i ansiktet men stensov ändå)

IMG_1585[1]

Självklart åt vi jordgubbar och är det något jag skall göra så är det att köpa hem dessa bären mycket oftare. Detta skall bli en riktig jordgubbesommar för mig!

IMG_1592[1]

Då det blev stormartat framåt kvällen/natten så Matilda och Anja fick hålla i tältet men strax innan vi skulle börja duka av så kom vinden och tog ett riktigt tag om det vilket resulterade i att vi plockade ner det. Eller ja, alla plockade ner det utom jag då Viggo vilade i min famn. :-)

God Kväll!

Idag har vi haft en mycket ledsen och sällskapssjuk kille här hemma så han har nästintill hela dagen legat i min famn eller i bärsjalen som han älskar att mysa i. Vi ger honom all närhet han behöver och visst “skämmer” vi nog bort honom nu men han behöver det. Inte konstigt att han varit så sällskapsjuk när det händer så mycket runt honom. Han är ju med om världens omställning och skall upptäcka den nya skrämmande världen. Vår älskade lilla kille. ♥

Midsommarafton firades med goda vänner som bor bara något stenkast bort och Viggo var grymt duktig. Vi skulle haft regn under större delen av eftermiddagen men det kom bara några enstaka droppar under kvällen som sig bör på denna dagen. Däremot var vinden en liten bov som nästan tog vårt partytält. :-)

Nu skall jag passa på att hoppa in i duschen medans lillkillen sover.

Förresten, vad gjorde du på midsommarafton?

Kram Kram / Anna

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Så vackra ni är alla tre. Underbart att se!


    (Bebisar kan aldrig skämmas bort.. de går på ren överlevnadsinstinkt.. så lyssna på Viggo så får ni en trygg son :-) )

    Kramar Maja (Bali)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Maja!
      Skönt att höra att du säger så för det är precis så vi känner! :-)
      Och vad gör det, jag skämmer mer än gärna bort min lilla prins.
      Vore dessutom riktigt skoj att få träffa dig över en kopp kaffe.
      Kram Kram Anna

      Radera