måndag 21 oktober 2013

Ett mammatips

IMG_3297

För er mammor som ammar och kanske pumpar ut bröstmjölk så kommer jag nu med ett toppentips enligt min mening. :-) Idag köpte nämligen jag med mig burkar från Apoteket från märket Philips Avent som är perfekta att frysa in mjölken i.

IMG_3300

Det var 10 st burkar med tillhörande lock i förpackningen och vardera burk rymmer 180 ml. Dessutom kan du enkelt skriva datum på burkens framsida så att du tydligt vet vilken du skall ta först.

IMG_3301

Om du dessutom har en bröstpump av samma märke så kan du pumpa mjölken rakt ner i en behållare med hjälp av den lilla “tratten” som syns ovanför. Helt perfekt! :-)
Jag vet att många fryser in sin mjölk i istärningslåda men det blir ju några “istärningar” att tina upp för att komma upp i ca 130 ml som Viggo i alla fall dricker. :-)

God Kväll!

Då var det återigen måndag och veckorna flyger iväg. Jag älskar att vara hemma med min underbaraste son och vi försöker sakta men säkert skapa rutiner för kvällen & natten. Viggo har sovit hos mig i sängen fram till igår och jag vet att det finns spridda tankar om just detta men det är det som har funkat bäst för oss fram till nu. Just nu försöker vi få honom att sova i sin egen säng då jag tror att vi stör varandra en hel del på natten. :-)

Jag bara måste säga att det här med att bli mamma är fantastiskt, inte bara för att jag har en sådan fin son, utan också för att jag har träffat så oerhört fina nya vänner. Idag hade jag en toppendag med en av dom & vi njöt av supergod lunch på Torstens. Tack Emma för en mysig förmiddag!

Nu blir det mys innan sängen väntar..

Kram på er / Anna ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar