måndag 25 februari 2013

Foglossning?!

IMG_8498

Här sitter Pingu och hans kompis och fiskar…

IMG_8493

Vi fyndade ett babygym till myran i varianten med Pingu. Jag älskar Pingu och tycker han är sååå söt. Det lär bli fler prylar i samma serie om jag får bestämma.

IMG_8526

Lilla Malva som var på besök igår fick chansen att prova myrans Pingu-gym och det var minst sagt populärt. Hon skrattade och sprattlade för fullt under besöket. Betyg = Godkänt :-)

God Kväll!

Då var det måndag igen och denna veckan är så fullbokad att det inte finns en minut över till annat. Så om jag uteblir här någon dag så vet ni varför. :-)

Igår vaknade jag mitt i natten av smärta i ländryggen och jag kan tala om att den smärtan sitter verkligen kvar. Sedan hugger det till varje gång jag skall vända mig i sängen eller gå i trappor etc. Jag hoppas på att det är ett lindrigare ryggproblem och inte foglossning som det också kan vara. Tiden får helt enkelt utvisa detta.

Idag skulle jag i alla fall på gravidyogan men tåget krånglade och det blev ersättningsbuss vilket resulterade i att jag yogade lite på hemmaplan istället, så gott det gick! :-)

Nu blir det sängen för mig och en ny härligt solig dag!

Kram Kram

5 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. så fint babygym Roligt att det blev godkänt :-) Dock tråkigt med ryggen Hoppas det går över Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ryggen har gått över nästan helt så det är skönt! Och babygymet är helt perfekt... :-)
      Kramar

      Radera
  3. Sorry att säga men det låter helt klart som början till foglossning. Ta det lugnt, bär inte inte i onödan och undvik trappor. Prata med din bm och blir det värre så be om att få träffa läkaren på mvc och få remiss till sjukgymnast. Där kan du få bälte utprovat och råd om hur du kan underlätta.för ryggen. Ett tips! Om du känner att du får ont i rygg/höfter när du sover så lägg en kudde mellan knäna om du ligger på sida (man har ju nästan inget annat val när man är gravid)
    Var rädd om dej och magen! :)
    Kram Anne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina tips! Lyckligtvis har mitt ryggont släppt men jag tänkte ändå köpa ett gravidbälte för att minska på belastningen. Man vet ju aldrig om det kommer tillbaka. :-/
      Ta hand om dig också!
      Kramar Anna

      Radera