fredag 7 januari 2011

MIDDAG MED BIO

Finbesök här hemma denna trettondagen. Tack för en underbar
kväll Johanna, Thomas och min kära man!


Denna Kullamust med smak av äpple & kanel var riktigt god.
De stod på flaskan att den skall drickas sval men jag valde att värma den.

Det blev ett riktigt bra val!

Den varma Kullamusten serverades med en bit äpple som
dekoration i våra nyinköpta Whiskey-glas från Sagaform.
Dessa glas är runda i botten vilket gör det lite roligare!

Till efterrätt blev det mjuk pepparkakstårta med frosting på
och denna gången lyckades jag perfekt tack vare ett tips från min
bloggsyster Anja. Jag kan dessutom meddela att gästerna älskade den.

Det fina vinterströsslet ligger perfekt på tårtan och
skapar verkligen
en perfekt vintertårta denna kalla dag.
Receptet kommer framöver!

Igår eftermiddag hade vi bestämt i oss för att gå på bio med ett av våra favoritpar och då passade vi dessutom på att ha en liten middagsbjudning här hemma.
Det blev riktigt lyckat och vi hade en underbart trevlig kväll tillsammans.

Filmen som visades på bioduken var The Tourist som hade premiär på trettondagsaftonen. Jag rekommenderar verkligen filmen men tycker att den kan kollas på er TV hemma, den är inte en biofilm. Den har visserligen fått dåliga recessioner men eftersom alla har olika smak bör man själv skaffa sig den uppfattningen. Jag tyckte den var riktigt bra!

Nu blir det mys i soffan med premiären av Let´s Dance!

Jag önskar er en trevlig helg!

Kram Anna ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar