torsdag 20 januari 2011

VÄLKOMMEN SOL

Denna härliga sol går inte att ta miste på när den
stiger upp mot himlen. Jag fick en stunds njutning
under min morgonpromenad som jag tog i morse.

Idag blir det premiär av det mesta och jag vaknade pigg som en nötkärna och därför fick det bli en morgonpromenad och det blir första träningspasset denna veckan.
Under promenaden gick jag och tänkte på hur mycket vi människor faktiskt längtar till olika händelser och saker. Jag gick där och drömde om våren, ni vet när allt grus sopas bort från gång- och cykelbanor och när det börjar blomma lite smått ute. När solen tittar fram lite oftare och när det helt enkelt börjar bli vår.

Jag längtar lika mycket till alla årstider men inte förrän det är dax för dom att titta fram.
Vi längtar efter många händelser i våra liv och längtan är också en resa att genomgå.
Längtan gör liksom det som skall hända lite roligare, tycker jag i alla fall.
Vad tycker du?

Idag skall jag äntligen till jobbet som jag varit hemma ifrån sedan lördagen (har varit både lediga dagar och sjukskriven). Det skall bli riktigt spännande att se vad som hänt och kolla in alla nyheter på min avdelning.

Vem vet? Jag kanske kan visa upp några härliga modenyheter?

Nu skall jag fixa lunchen!

Soliga kramar Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar