söndag 20 november 2011

STOLTA GUDFÖRÄLDRAR

DSC01214

Vi har fått en av de underbaraste uppgifter som man kan få. Vi är stolta gudföräldrar till lilla Elis.

IMG_1209

En av Elis doppresenter från oss är denna fina låda där han mamma och pappa kan förvara några av hans första saker. Kanske första nappen, bussbiljetten, solglasögonen, tanden, hårlocken, leksaken, plagget etc.
Roligt att det också är ett flygplan på framsidan eftersom min kära man arbetar som flygtekniker. =)

IMG_1220

Dessutom fick han dessa två julgranskulor som jag tycker är sockersöta. Kan ju även hängas i fisklina i fönstret eller ovanför skötbordet. Om du undrar finns de även i babyrosa, titta in på Åhléns!

fadder brev

Både jag och maken fick varsitt fadderbrev där det står vad vår uppgift är. Kanske skall sätta mig ner och lusläsa den! *hihihi*

För en vecka sedan var vi på ett helt underbart dop, det var en fantastisk dag med mycket glädje då solen sken och vi blev gudföräldrar. Magiskt!

Jag och min andre hälft skrev en liten dikt till Elis:

Elis dikt:

Det var en gång en kylig höst
då två föräldrar ville komma till tröst.
De hade en mysig stund alldeles själva
som resulterade i en son 4 juli 2011.

Det lilla knytet hade svart fint hår
samt tio fingrar & tio tår.
Han vägde 3680 gram
& var hela 51 cm när han tittade fram.

Hans stora bruna hundvalpsögon
kan verkligen inte undgå någon.
När han tittar på mig och ler
smälter jag så mitt ♥ ramlar ner.

Elis Valter Ture är ditt namn
& allas våra hjärtan du har rott i hamn.
Du lilla gudson, vi älskar dig
& så småningom kommer du säga att du älskar mig.

Nu skall jag springa in till maken och mysa efter en fullspäckad helg. Känner mig lite trött och skall bara mysa och sedan förbereda morgondagen.

Hoppas ni haft en toppenhelg!

Stora Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar