söndag 21 oktober 2012

Middag för 4

IMG_7438

Dukade upp för fyra personer i fredags kväll då våra goda vänner Emma & Linus kom på sitt första besök här hos oss i huset.

middag

Eftersom våra gäster är vegetarianer försökte jag till det yttersta att hitta en rätt som skulle vara det där lilla extra men utan några större krångligheter så fick det bli vegetarisk bolognese med pasta & parmesan. Ljuvligt gott!

IMG_7444

Efterrätten bestod av Lelias blåbärssmulpaj med vallmofrön, en favorit hos mig. Receptet hittar du HÄR!

IMG_7445

Ibland tar det alldeles för lång tid innan man tar sig i kragen och ser till att träffas för en mysig middag & äntligen fick vi återigen tillbringa en mysig dag med oerhört kära vänner. Även katten Whisky fick vara med!

IMG_7473

Med sig hade Emma & Linus en flaska bubbel som vi lovat att smaka av inför deras nästa besök hos oss. Då får vi ju inte låta det dröja för länge! ;-)

 

Söndagsmorgonen bestod av dopbestyr för oss här hemma i Magnarp. Vi är precis hemkomna från kyrkan där vi varit på lilla Tuvas dop och det var riktigt mysigt! Jag älskar att gå på sådana festligheter där du får möjlighet att klä upp dig och vara fin men svårigheterna är ju när man inte riktigt känner resten av gästerna och hur de skall klä sig. Det finns ju en stor chans att man klär sig “för fint” eller “för enkelt” Men jag bryr mig inte utan tycker att man tar på sig kostymen & fina kläder när man går till kyrkan eller på sådana tillställningar som dop, bröllop etc. :-) Vad tycker du?
Jag hade i alla fall köpt en ny klänning dagen till ära från Part Two och skall försöka lägga ut en bild på den vid ett annat tillfälle.

Dessutom måste jag bara tala om att doppresenten som inte alls var klar igår morses blev färdig för “leverans”!

Trevlig & härlig söndag på er!

Stora Kramar / Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar