lördag 20 oktober 2012

Skummad mjölk

IMG_7449

Skummad mjölk till kaffet ger en mycket mer krämig & rundare smak…

IMG_7447

Det är inte svårare än att använda din kaffepress som lätt bara blir ståendes hemma i skåpet. Min kära chef kom med tipset i veckan som jag absolut skall anamma och med lite malen kardemumma ovanpå så blir det extra gott. :-)
Tips: Tänk på att fylla upp en liten bit så den skummar bra, jag hade aningen för lite och dessutom måste mjölken vara varm.

 

Godmorgon!

Sitter vid köksbordet med min kopp kaffe med skummad mjölk och njuter lite extra av tillvaron. Maken åkte precis iväg då han skall hjälpa några goda vänner med deras flytt. Jag skall också anknyta mig dit senare men måste först göra klart en present till lilla Tuvas dop imorgon.

Är arg på mig själv för att jag inte tagit tag i detta förrän nu och är så trött på att jag väntar in i sista stund. Jag skall verkligen bättra mig på det!
Tänk vad skönt om allt hade varit klart i tid så jag slipper stressa runt för att leta efter klänning etc. Hur brukar du göra?

Nej, nu skall jag sätta fart!

Härlig lördag på er!

Stora Kramar / Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar