måndag 14 januari 2013

Gravidyoga

IMG_8224

Mamma & pappa var på besök i helgen och under gårdagen passade vi på att fota lite. Alltid roligt inför Myrans kommande framtid. Maken fångade mig & mamma när vi kände  något hårt i magen, vi vet att det var myran men har ingen aning om vilken del av kroppen det var! Det är så spännande att känna något men ändå inte riktigt veta. :-)

God Kväll!

Jag är precis hemkommen från kvällens gravidyoga-pass och inte att glömma mitt första pass. En spännande timme med olika övningar som är bra för oss gravida och som dessutom stärker oss och skall underlätta inför den kommande förlossningen.

Jag hade dock inte riktigt förstått det som att vi skulle få två prova-på-pass för att sedan om man ville gå en kurs för en kostnad men ibland så försvinner ju tyvärr viss information på vägen. Nästa vecka är det dock ett till prova-på-pass som jag skall gå på och jag tror jag kommer gå på kursen sedan också. Just för att jag vet att jag behöver nedvarvning och lugn med mitt jobb & mitt pendlande. Jag är ju en människa som alltid MÅSTE ha något att göra & som oftast har aningen för många bollar i luften samtidigt vilket bara kan betyda att yoga är bra för mig! :-)

Nej, nu skall vi strax äta sen middag!

Kram på er / Anna

5 kommentarer:

  1. Vilken fin generationsbild! Mor och dotter nyfikna på nästa generation i magen! Så fint!!!
    Titta gärna in på min hemsida och blogg för inspiration och tips inför din förlossning. Hjälp mig gärna sprida medvetenhet och information om kvinnors förlossningshälsa genom att "gilla" facebooksidan. http://www.facebook.com/lotusmamma
    Hoppas du får en underbar graviditet och får njuta av skön gravidyoga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Therese! tack, jag ska genast kolla in dig! =)

      Alla tips inför förlossningen välkomnas. Det är det jag är mest skraj inför men det beror nog mest på att jag inte vet och inte kan påverka.

      Kram på dig

      Radera