fredag 15 mars 2013

Lättgjord glass på hemmaplan

IMG_8581

Smarrigt & enkelt recept på glass efter tycke och smak. Tack Jeanic för tipset! ;-)

God Kväll!

Jag och maken sitter i bilen på väg hem till min mor & far. Det skall bli riktigt mysigt att få träffa dom. Jag kan dock tala om att det är inte det lättaste att skriva på datorn när allt runt omkring är bäcksvart och jag inte ser tangentbordet. Lite nytta av den där datorutbildningen från gymnasiet har jag ändå. :-)

Receptet på glassen ovanför är verkligen simpelt:

Du behöver:
5 dl grädde
1 burk kondenserad mjölk
Valfri choklad eller kaka

Gör så här:
Blanda ihop grädde och den kondenserade mjölken och vispa sedan kraftigt tills den blir fast (som grädde skall bli när man vispar den)

Tillsätt sedan valfri choklad eller kanske valfri smulad kaka. Släng in i frysen några timmar så den blir fast. Servera med jordgubbar och njut med gott sällskap! :-)

Hoppas det smakar!

Stora Kramar / Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar