måndag 15 juli 2013

Bröllopspresenter á la personlig style

IMG_1996[1]

Av oss fick brudparet ett våningskakfat från Chilli. Jag skulle först gjort ett eget och köpte därför självaste pinnen med hjärtat högst upp men då tiden blev knapp så bytte jag istället ut pinnen så att just detta ex från Chilli blev annorlunda än originalen. :)

IMG_1886[1]

På fatet låg ett par bestick i silver som jag köpt och sedan stansat i. För att bokstäverna skulle synas desto mer så kom maken på att färga lite svart i dom och resultatet blev mycket bättre.

IMG_1884[1]

På gafflarna blev det texten “I do” & “Me too” medans det på knivarna blev “M & M” som står för Marie-Therese och Marcus. Ja, min systers man heter precis som min Marcus, fastän de stavar olika. ;-)

IMG_1894[1]

Fina presenter skall slås in i cellofan med fint presensnöre och ett fint kort. Just det här kortet har jag hittat på Akademibokhandeln och det har Swarowski-kristaller i bokstäverna, lite extra lyxigt. :-)

God Kväll!

Idag har varit en fikadag då vi mest har åkt runt till ärliga personer och fått go-fika. :-) Jag är helt slut efter helgen och känner mig mör i kropp & själ så nu blir det återhämtning. :-)

Jag tänkte dessutom försöka komma igång efter förlossningen med lite träning och försöka tänka efter vad jag stoppar i munnen men har konstant ett enormt sötsug. Tips för att bli disciplinerad sökes! :-D

Nu skall jag passa på att få lite gjort här hemma medans lilleman sover.

Kramar / Anna

1 kommentar:

  1. Tjena Anna!

    Här kommer tipsgurun (väldigt ironisk.. jag kommer bara med en massa jäkla tips och jag vet själv hur jag höll på att kräkas på allt :-)

    Jag är också väldigt sockerberoende (älskar allt från tårtor till godis) oavsett om jag är gravid eller ej men ett superbra tips är (som min sambo o jag kör.. han har jobbat som PT och spelat fotboll på hög nivå): "husmanskost" på vardagen och skit på helgen (läsk,kebab, godis etc). Då behöver man aldrig avstå nåt samt att man slipper få dåligt samvete. Tänk på att äta regelbundet och ofta (var 2.5-3:e timme) och lite, då slipper du sockerdipparna. När man har bebis blir allt lite mer komplicerat (resor, ärenden etc) så ett tips är att köpa Alevos protein bars. De funkar i nödfall. Jag hade alltid ett gäng i väskan just in case :-)

    Förresten.. är så impad av din kreativitet med tryckta bestick etc. Grymt coolt och fint!

    Puss o kram Maja (Bali)

    SvaraRadera