söndag 15 september 2013

Intressant med färger

badrum 1

Den här fina mobilen fick Viggo av sin moster & hennes man när han föddes. Han har älskat den sedan dess och egentligen är den på helt fel ställe när den hänger ovanför skötbordet då Viggo sparkar för fulla muggar inför varje blöjbyte. Mobilen är verkligen gjord för barnen och underifrån ser den ut som bilder längst ner till höger. Ganska fin och inte konstigt att han tycker den är såååå rolig. :-)

IMG_2786

För några veckor sedan blev det nya färger i badrummet så nu kör vi på grönt istället för rosa (cerise). Alltid skoj med en uppdatering och dessutom målade jag korgarna vita till skötbordet och tyckte det blev mycket snyggare än de bruna. Förebilder hittar du HÄR!

IMG_2784

Blöjhinken är babyproffsens Angelcare och om du inte vill köpa dyra refillpåsar så kan du ta en vanlig påse och vira runt refillpåsens plastring. Töm efter behov…lite oftare men mycket billigare! :-)
Skötbordet kommer också från Babyproffsen och heter Alexander. Jag gillar att det har lite högre sidokanter än de övriga som vi tittade på.

IMG_2782

En annan liten glimt från vårt ena badrum, Blev ganska bra med lite nya färger. :-)

God Morgon!

Viggo har de senaste dagarna fått för sig att vakna 06.00 och sedan ligger han och jollrar för fullt i sängen. Till slut inser jag att jag borde gå upp med honom och ja, sedan dess är jag vaken. :-S

Idag blir det en mysig innedag och lika mycket som jag njöt av sensommarsolen igår så njuter jag av höstregnet idag.

Vi får väl se vad jag och lilleman hittar på idag då vi är själva eftersom maken skall iväg och jobba lite.

Kram Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar