lördag 14 september 2013

Träning för nyblivna mammor

IMG_3034

IMG_3038

IMG_3039

IMG_3037

 

Tidigare i veckan fick jag ett boktips av Emma i mammagruppen som heter “Träning för nyblivna mammor” av Olga Rönnberg som är 5-barnsmor & personlig tränare. Jag gick in på cdon.com där jag också kunde få ett smakprov på boken och sedan var det bara att beställa hem den med tanken att “nu jädrar skall jag komma igång”! :-)

Det tog 2 dagar så hade jag boken i min hand. Efter att ha läst inledningen så förstår jag nu upplägget och här gäller det att gå varsamt fram och inte överbelasta kroppen som faktiskt har genomgått en stor förändring. Jag kommer att följa Olgas bok slaviskt och på ungefär ett år skall jag vara tillbaka i trim. Väldigt peppande bok och känns super att börja lugnt för att sedan öka intensiteten på min träning.

För att få en riktigt grym start så har jag köpt mig ett par nya träningsskor från Nike och idag blev det dessutom ny hårfärg. Skönt med förändringar och lite nytt som peppar mig till att komma igång.

Nu kör vi!

Kram på er / Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar