tisdag 24 september 2013

Något litet till köket

IMG_2498

Har ju totalt glömt av att visa vad vi köpte på Mölle krukmakeri för några veckor sedan. Jag fick det i alla fall levererat i denna påse som de pyntade med ett fint band och deras visitkort i lera, såklart! :-)

IMG_2502

En mjölkkanna & ett uppläggningsfat fick det bli. Fint med något som inte massproduceras och som blir lite unikt hemma hos oss.

IMG_2503

Det fina uppläggningsfatet var 2:a-handssortering fastän man knappt kan se de två prickarna i fatet. Det blev i alla fall ett par hundralappar billigare vilket välkomnades i min plånbok. ;-)

Hej!

Har ju totalt glömt av att visa er vad det var jag köpte när vi var på Mölle krukmakeri och tryckte Viggos fötter i två nydrejade skålar, som vi för övrigt snart skall hämta. Tur att man går igenom kamerans minneskort ibland. ;-)

Idag har jag & Viggo varit på äventyr hela dagen lång och kom hem för en liten liten stund sedan. :-) Det började med en förmiddagsfika hos gamla barndomsvänner Madeleine & Malin, vilket var supermysigt! Tack fina ni för gofika & mys! :-)

Sedan blev det lunch med mamma som följdes av lite shopping (såklart till Viggo) på Knalleland som följdes av ytterligare fika innan det blev ytterligare ett besök hos en gammal go vän. Ja, hon är inte gammal men vi har känt varandra sedan gymnasiet. ;-) Tack Malin W för mysig fika & presenter till Viggo. :-) Så roligt att träffas! ♥

Nu blir det te och en lugn stund i soffan!

Kram på er

2 kommentarer:

  1. Hej Anna! Nu äntligen är han här. Det blev en liten Simon igår. Allt gick superbra. Men fy f-n vad ont det gjorde att föda barn nr2 (alla säger ju att det är enklare??). Känner mig dum som sa till dig att det är en baggis att föda. :-) Det gick ju så lätt med Alvin (tog lång tid... men gjorde inte alls ont). :-)

    Puss o kram Maja (Bali)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Maja!
      GRATTIS till lillkillen!
      Ja, ont gjorde det som bara den! Så det är lugnt om du sa det till mig. Jag kan säga att all den pepp jag fick av dig då var jag i stort behov av. :-)
      Oj, vad jag har tänkt på dig och dessutom har jag tyckt att det varit konstigt att inga kommentarer har kommit in då jag alltid får mail när en kommentar har inkommit. Men det har nog slutat fundera & jag känner mig lite dum mot alla mina fina läsare som skrivit till mig.

      Ta hand om er och bara njut!

      Puss & Kram

      Radera