onsdag 11 december 2013

Mumsig knäck

knäck

I år skall jag fixa dessertbordet till julafton och vad vore julen utan knäck??

Knäck

Du behöver:
3 dl grädde
3 dl ljus sirap
3 dl strösocker

Så här gör du:
Blanda ihop alla ingredienser och koka upp.
Låt koka ca 30-40 min och gör kulprovet.
Fyll sedan knäckformar med knäcken, låt svalna 6 njut med en kopp kaffe.

Lycka till! :-)

Idag har jag & Viggo varit på öppna förskolan och myst, dock var det bara en annan mamma där med sin dotter så det var ju inte direkt fullt ös men mysigt ändå. :-)
Efter det blev det en runda på stan och jag försökte fixa min outfit till lördagens festligheter då jag skall på julfest med jobbet. Jag ser fram emot att få klä upp mig och träffa mina kollegor. Det kommer bli en riktigt rolig kväll.

Nu ska vi se om jag kan få ihop lite skumtomtefudge. :-P

Kram på er / Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar