söndag 27 november 2011

STORMIG FÖRSTA ADVENT

IMAG2074

Lite julmys i köket med nya gardiner och tända ljus. Klockan på bordet skall dock väck så försök att inte titta på den. *hihihi*

IMAG2075

Kolla in de söta hjärtana på ljusen, handlade de idag i butiken Inne. I år fick det bli enkelt och stilrent, gillart! =)

IMAG2076

Våra nya gardiner fick inte hänga speciellt länge förrän dessa nya gardiner skulle ta över. Vår nya julgardin är inköpt på Ullared och jag är riktigt nöjd med resultatet.

IMAG2077

De nya krukorna hann väl stå i en vecka för att våra julkrukor skulle få ta plats. Dessa krukor köpte jag för flera år sedan och jag tror närmare bestämt det var på Ica Maxi. =)

God Kväll på er!

Har ni storm hos er? Här hos oss på skånska västkusten är det riktig storm och jag ser ingen tjusning alls i detta! För någon timme sedan skulle jag ut och köra bil för att hämta hem min man som skulle komma med flyget från Stockholm men icke sa nicke. De blev omdirigerade efter att de försökte landa men avbröt den och har istället landat i Köpenhamn.

Planet flög förbi mig och min älskade man var så nära men ändå så långt bort. Frustrerande eftersom jag inte alls tänkte fira in första advent 2011 på detta vis och för att jag dessutom smått panikslagen körde till och från flygplatsen “i onödan”.

Till råga på allt blev julmarknad och julskyltningen inställd så jag sprang i princip in i 2 butiker och handlade till dagens julpyntning och sedan åkte jag hem. Nu har jag äntligen pyntat klart och skall käka lite kvällsmat som jag inte heller fått i mig idag.

Hur har er första advent varit?

Varma adventskramar ♥

2 kommentarer:

  1. På första advent kom snön i Östersund. Bara mys och bak av saffransbullar. En mysig dag./Susanne

    SvaraRadera
  2. Jag önskar att vi hade snö här också men i morses blev det mer till att kolla in hur trädgården såg ut efter stormen. Plockade upp soptunnor osv.
    Tänkte också julbaka framöver, ser ut som att du haft en riktigt mysig advent. Kram Anna

    SvaraRadera