onsdag 4 april 2012

Påsk hemma

IMG_2649

Hemma hos oss är det numera påsk och jag har påskpyntat i de flesta hörn.

IMG_2652

Köpte dessutom en ny duk till bordet som passar lite bättre än den förra.

IMG_2651

Hittade duken på Hemtex som dessutom hade utomordentligt bra pris på den. Man kan med andra ord säga att jag gillar REA. ;)

IMG_2660

Har hängt upp lite påskägg i vårt trollhassel. Läckert!

IMG_2658

Glaskupan fyllde jag med passande fjädrar…

IMG_2655

Till och med ett nytt litet ägg från Gyllene Koppen i Landskrona. Älskar deras butik som är fylld med lantliga, gamla prylar.

IMG_2657

Ett riktigt vintageägg. Så otroligt vackert…om man nu kan säga det om ett ägg! =)

Välkommen påsken!

Imorgon börjar påsken på allvar och jag kan bara säga att denna påsken kom med ett glädjens besked. Inget som jag kan avslöja i detta nu men så småningom får ni också veta. *skratt*

Denna härliga onsdag bjuder på något helt annat än vad vädergudarna utlovat och vi har strålande sol med lite härlig vårvärme. Skulle ljuga om jag sa att det inte var välkommet. Det får gärna stanna över hela påsken. =)

Jag är en person som älskar traditioner och högtider och hemma hos oss är det alltid pyntat och införskaffat med både godis och påskägg runt påsken. Tycker det är roligt med små händelser under årets gång.

Hur firar du, eller firar du ens?

Nu skall jag fortsätta mysa den sista biten på tåget.

Varma Kramar ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar