lördag 14 april 2012

Underbara helg!

IMG_2736

Just nu sitter jag här ute och myser i eftermiddagssolen med en kopp kaffe. Om ni undrar hur det är, kan jag meddela att det är underbart!

IMG_2735

Igår planterade jag penséer, aningen sent, men de gjorde sig verkligen perfekta här ute. Var så himla trött på den torkade ljungen som suttit alldeles för länge.

IMG_2734

Det fick även bli lite blommor på väggen som just nu ligger i skugga.

IMG_2732

Älskar våren och allt som blir till liv, helt fantastiskt! =) Och hur underbart är det inte att få sitta här i värmen och gotta sig. (Ännu bättre när jag vet att maken är i den snöiga huvudstaden & festar. (skadeglädje))

Strålande sol och underbar vårvärme gör att jag sitter utanför dörren med en kopp kaffe & mina små katter springande runt benen. Det är underbart med vår och just idag är dessutom min underbara vän Johanna här och pysslar ihop en kjol till sig själv. Snäll som jag är får hon låna min symaskin. =)

Jag körde iväg maken till flyget tidigare idag då han är i Stockholm på UFC, där även Johannas sambo befinner sig. Fick ett mms av M då han fotade en snöig & kall huvudstad. Så är det när man lämnar hemmet, borta bra men hemma bäst! *skratt*

Måste bara tala om att jag är superstolt över mig själv då jag denna veckan fått ihop tre tuffa gympass och dessutom passerade förbi lösgodishyllan utan att stanna. Köpte istället med mig en honungsmelon & vindruvor till kvällens mysstund. Klapp på axeln till mig! =)

Nu skall jag fortsätta pysslet här hemma..

…trevlig fortsättning på denna härlig dag!

Varma Kramar

2 kommentarer:

  1. Det blev toppen fint ju, underbart väder vi har haft :-)

    SvaraRadera
  2. Är så skönt när våren kommit ändå hem till oss. =) Kram

    SvaraRadera