lördag 13 oktober 2012

Vårt kök–före & efter

gamla köket

Köket i sin gamla skrud, alltså före vår minirenovering!

nya köket

Köket efter…
Vi är supernöjda med resultatet och jag tycker att det blev mycket bättre. Vårt gråblå kakel får dessutom ett lyft då jag innan renoveringen tyckte att det var totalt fel färg. 

IMG_7419

Vi har lite smått kvar att fixa men det är sådant som bara vi ser & vet om! Dessutom skall vi byta köksstolarna till vita då vi inte har något svart kvar i köket så då tycker jag det blir snyggast. Men vi väntar tills vi hittar de som är perfekta för oss.

IMG_7416

Denna superläckra industrilampan är köpt på älskade Åhléns. Jag gillar kedjan som finns runt sladden men om man vill kan man ju dessutom ta bort den. :-)

Lördagsmys!

Nu sitter jag äntligen i soffan & myser… jag har ganska precis städat klart (har hållt på i 3,5 h) & är helt slut i kroppen. Maken är på hangarfest med jobbet så jag får försöka roa mi själv här hemma, vilket inte borde bli några som helst problem. ;-)

Jag skall bara bädda sängen med nya fräscha sängkläder & dessutom fixa gästsängen där vår nattgäst Johan skall sova. Eller hur är det härligt med nya sängkläder?! Jag älskar det!

Nu skall jag koka mig en kopp te, tror det får bli citron/ingefära idag.

Trevlig Kväll!

Stora Kramar / Anna

4 kommentarer:

  1. Såå fint gumman =) Superduper fint!!! Det har ni gjort bra =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du! Då får vi ju helt enkelt inviga med en kopp te! :-) Kramar

      Radera
  2. Så fin tapet! Hvilken farge er det? Jeg vet at det er Flugger Nordic Blossom, men de har to som er ganske like. Er den lyseblå, eller litt mer brun i fargen? Håper på svar, da jeg ønsker meg denne selv :) Mvh Sylvia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sylvia! Vad roligt att du hittat hit! :-)
      Jag kommer tyvärr inte ihåg numret på tapeten men det är den som är ljusblå. :-)
      Den är så grymt snygg och jag är riktigt nöjd med resultatet. :-)
      Kramar Anna

      Radera