söndag 10 mars 2013

30-årskalas

IMG_8563

Det blev en enkel dukning igår med vår kandelaber (inköpt på loppis) och ett pärlband. Glasen är inköpta på Ittallas outletbutik i Höganäs.

Markus 30

Några av gästerna sitter runt bordet och när alla väl var på plats så var det proppfullt i vårt vardagsrum. En mycket trevlig kväll!

Markus 30 tårta

Inför kalaset bakade jag två tårtor, 1 prinsesstårta med marsankräm, jordgubbssylt och grädde. Samt en choklad tårta med mosad banan, jordgubbssylt & jordgubbsmousse. Ovanpå chokladtårtan dekorerade vi med chokladblad, daimkulor och jordgubbar. De blev riktigt bra båda två och gästerna var nöjda! :-)

 

Jag var ganska dålig på att fota under gårdagen och njöt mest av att bara vara, äta gott och mysa med sällskapet. Men som ni ser blev det några foton i alla fall. :-)

Jag och maken har haft en underbar helg och tagit igen alla missade stunder från de senaste veckorna. Så skönt att ha sovmorgon tillsammans och kunna njuta av en god frukost och helgmys. Jag skulle nog aldrig kunna umgås med honom för mycket för vi har alltid så otroligt roligt ihop.
Men nu är helgen slut och imorgon är det tillbaka till verkligheten igen.

Hur har din helg varit?

Nu skall jag mysa lite till innan sängen väntar!

Kramar / Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar