onsdag 20 mars 2013

Glukosprov och myran-kontroll

IMG_8604

Kolla in detta underbara lilla babyneste som myrans mormor har sytt! Jag som älskar det marina temat blev ju självklart störtkär direkt. Det kommer bli perfekt och jag tror vi kommer att använda det en hel del på mängder av olika platser!

IMG_8606

Min mamma kallar sin lilla syateljé för “Lilla ärtan” och allt hon syr får den loggan och så även myrans lilla neste.

IMG_8608

Som ni ser så är det en dragsko på ovansidan vilket gör att nestet växer och blir större i samma takt som myran. Detta nestet skall vi kunna ha i ca 4 månader men allt är ju såklart beroende på hur fort myran växer. :-)

God Kväll!

Idag började jag dagen hos barnmorskan där jag fick göra ett glukosprov, något de flesta gravida gör för att utesluta graviddiabetes. På fastande mage tar man sig till BM för att dricka ett stort glas sockerlösning som är så sött att inte ens en tio citroner räcker för att göra den sur. Men min halva citron underlättade dock en hel del. Alla prover såg bra ut. :-)

Jag fick även mäta magen som visade 28 cm (då har den växt ca 3 cm på 4 veckor), allt i sin ordning. När barnmorskan skulle lyssna på hjärtat så var det lite klurigare men med ca 140 slag/minut och några sparkar så förstod hon i alla fall att myran hade det gott där inne. Dessutom har jag ökat ytterligare 2 kg i vikt vilket betyder att jag just nu har gått upp 9 kg. :-P

Nu är det dags att sova så godnatt på er!

Kramar

2 kommentarer:

  1. Jättefint Babynest :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det är ju min mamma som har sytt det så bättre kan det ju inte bli för vår lilla myra! :-)

      Radera