torsdag 4 april 2013

Läkarbesök i tredje trimestern

IMG_8750

Var på Lindex igår och köpte med mig en omlottbody (rea) och en filt i samma mönster. Har länge kollat på den här filten men låtit den ligga kvar i butiken men nu så är den här hemma och väntar in vår lilla myra.

 

IMG_8749

Kolla in det här superhärliga mönstret. Jag blir glad bara av att titta på det! :-)

 

Idag gick jag tidigt från jobbet för att träffa min läkare hos barnmorskan. Jag ringde till min BM i morses då jag sedan någon vecka tillbaka har känt av smärta i bäckenet samt att jag har haft väldigt ont i mina ben och i ryggen.

Som jag trodde så har jag fått foglossning vilket läkaren såklart konstaterade. Den är ännu lindrig men med långa arbetspass så känner jag självklart av det och har oerhört ont i benen i slutet på dagarna.

Detta kommer nu bli bättre efter att åtgärder vidtas och jag återkommer med mer info framöver. :-)

Imorgon är det i alla ledig dag vilket skall bli riktigt skönt!

Kram Kram

4 kommentarer:

  1. Ta det lugnt vet jag och var rädd om dig.

    Det är ju ingen sjukdom att vänta barn, men man kan ändå känna sig "tyngt" på olika sätt. Samtidigt finns oftast känslan av det lilla undret som ska komma :-) Har man foglossningar känns det verkligen av att både stå och gå mycket. Försök öva upp din muskulatur runt bäckenet.
    Vi är ju trots allt olika som individer och "klarar" olika mycket i olika skeden i livet...
    Ser o förstår att ditt jobb är viktigt och värdefullt, men VAR rädd om dig o Myran /MM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner efter och varje dag skiljer sig ju så klart men det känns skönt att ha gått ner i tid nu när första veckan med sjukskrivningen är igång. Jag har ju inte lika ont när jag väl går hem längre och kvällarna blir lättare. :-)

      Kram Kram Anna

      Radera
  2. PS! Fint omlottset och jättefint i sovrummet/MM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är såååå sött och filten också! Den tror jag kommer att användas mycket! :-) Kramar

      Radera