fredag 5 april 2013

Någonstans att sova

IMG_8755

Där inne i hörnan bredvid mig står nu myrans säng. Lite trångt blev det men jag kan ändå utan problem sätta mig upp i sängen med benen mellan min och myrans säng.

IMG_8757

Det blev en Ikea-spjälsäng från serien Hensvik. Kollade först in några på blocket med de flesta säljer sina för nästan samma krona som en ny. Då tycker jag att det är värt att köpa en ny vilket det blev för vår del.

IMG_8758

Vi har redan bäddat till vår väntade älskling och förbereder just nu katterna på att inte klättra eller sova här. Vi har ugnsfolie liggande på sängen (tog juh självklart bort det när jag skulle fota) som skall vara lite skrämmande för missarna och det har fungerat suveränt…än så länge!

IMG_8759

Spjälskydd, dra-på lakan och filt med djur kommer från Gekås i Ullared. Snuttisen har myran fått av min kära vän Johanna. Bäddsetet är inköpt i en tygbutik i Kinna som heter Skroten.

IMG_8760

Bäddsetet kommer från MyBaby och är vändbart. Ränder på ena sidan och stjärnor på andra. Helt i min stil! :-)

Soliga fredag!

Har en ledig dag och njuter här hemma i fredagssolens strålar. Hur underbart är det inte med denna härliga vårsol? Så efterlängtad och saknad!

Jag ser till att dricka mitt kaffe och hänga tvätten ute men har förstås också fixat lite måsten som att ringa runt till antalet däckfirmor för att kolla priser på sommardäck. Känns som att det är läge att fixa det där nu! :-)
Även lite fix och pill här hemma har stått på listan…känns så oerhört skönt när man får gjort en del och kan bocka av det från sin lista.

Nu skall jag ut i solen igen...hänga ny tvätt och ta en ny kopp kaffe! Katterna får nog följa med också – de älskar att komma ut i solen – precis som jag!

Trevlig eftermiddag på er!

Stora Kramar / Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar