fredag 19 juli 2013

Ett billigt & snabbt tips

SDC15614
Ett litet tips för att skydda din lilla mot solen är att sätta upp en tunn filt på sulfletten. Här har jag tagit Viggos snuttefilt som hans mormor har sytt och fäst med krokar. Krokarna finns att köpa i barnbutiker men ett mycket billigare alternativ är att köpa duschdraperi-krokar. :-)

OBS!!! Det är farligt att täcka för hela sufletten då det kan uppstå syrebrist i vagnen. Vi använder detta främst när han får solen i ögonen under promenaden och då hänger vi endast på ena sidan och den andra får vara öppen för att det hela tiden ska komma in ny luft. Dessutom har vår vagn en stor ventilationslucka bak på sufletten. Tänk också på hur du klär ditt barn när det är varmt ute. 
Vill också säga att Viggo inte ligger i vagnen på detta fotot eftersom jag arrangerat det för att visa er min tanke med krokarna. :-)
SDC15615
Dessa genomskinliga har jag köpt på Åhléns. Tror det var 10 st i paketet för ca 30 kr.
God Kväll!
Här ovanför får ni ett toppentips istället för att köpa dyra barnvagns-produkter. :-)
Idag har vi varit på kalas och firat Vilmer som fyller 5 år och tidigare under dagen var jag en sväng förbi jobbet och hälsade på. Kommer framöver att visa de fina kläderna vi fick till Viggo inför hösten. TACK!!
Vad har du hittat på i veckan, semester?Skönt är det i alla fall med detta underbara väder.
Kramar / Anna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar