lördag 23 november 2013

Hemmagjorda lyktor

IMG_3535

IMG_3539

IMG_3361[1]

God Kväll!

Har ett bra tag sparat på marmeladburkarna som blivit tomma, rengjort dom & tagit bort etiketterna. Sedan snurrade jag lite ståltråd runt & vips så har jag nya lyktor som jag kan hänga i vårt träd utanför huset.
Hur mysigt som helst!
Om du vill låta lyktorna hänga kvar ute kan du sätta på locken för att undvika att regnet ska sippra ner i lyktan. Ett annat tips som min kära mor gav mig är att använda S-krokar (finns på Ikea) för att hänga dom i trädet, på så sätt kan du lätt flytta runt eller ta ner dina lyktor.

Jag gillar St. Dalfour marmeladen, just för att den är sockerfri & utan massa konstiga tillsatser men också för att de har väldigt fina glasburkar som blir väldigt fina lyktor. :-)
Innan jag satte ståltråden runt dessa så hade vi dom till Viggos dop med sidenrosetter runt om, så valmöjligheterna är många. Du kan ju dessutom vira lite fint spetsband runt och kanske något fint papper.

Vill passa på att säga att vi är på bättringsvägen, fortfarande rethosta & lite täppta i näsan men ändå mycket bättre. :-)

Nu skall jag mysa i soffan och kolla klart på Så mycket bättre

Varma Kramar / Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar