onsdag 20 november 2013

Sjukstuga

IMG_3342[1]

Igår ville BVC att vi skulle kolla Viggos hosta hos läkaren och han passade dessutom på att ta en sänka. Så efter en koll på luftvägar & lungor som visade sig vara helt ok blev det ett stick i fingret.

IMG_3349[1]

Efter en tuff natt med mycket mycket hosta och en dum täppt näsa så vaknar vi återigen med feber, hosta & snor. Men här lyckas ändå Viggo ta en liten powernap på 15 min innan hostan väcker honom.

Hej!

Viggo har alltså fått sin allra första förkylning men han är inte bara snorig utan den har ju självfallet satt sig i halsen så han hostar något fruktansvärt. Vid varje host blir han ledsen så jag kan tänka mig att det gör ont i den lilla lilla 5-månadershalsen. Under gårdagen & även i morse har han flera gånger hostat så att han kräkts. Mitt mammahjärta är itu & det är jobbigt att se honom må dåligt även om jag vet att det är bra för att han bygger upp sitt eget immunförsvar.

Jag & maken har också åkt på detta så hela familjen Alfredsson är bra hängiga idag.

Nu skall jag fixa lite lunch & senare idag hoppas jag på att en promenad skall lätta upp mina & Viggos luftvägar en aning. :-)

Önskar er en mysig onsdag!

Kramar / Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar